Scratch w szkole – Zadanie 006
Tym razem, coraz bliżej gry :)
Żeby było możliwe przygotowanie naszej gry będziemy potrzebowali nowego elementu: zmiennej.
Ten element pozwala przechowywać liczby. W naszej grze będziemy potrzebowali trzech elementów: czas, trafiony, serduszka. Po przygotowaniu programu powinniśmy otrzymać bardzo prostą grę. Trafienie rycerza przenosi go w inne miejsce. Jeżeli rycerz trafi nas, tracimy jedno serce.
![zadanie_006](http://www.owsiak.org/wp-content/uploads/2016/05/zadanie_006-1.gif)
Wbrew pozorom, wszystkie elementy wymagane do napisania gry zostały już opisane wcześniej. Wystarczy dodać zmienne :)
Aby zbudować program będziemy potrzebowali nowych klocków które zostały przedstawione niżej.
![zadanie_006_klocki](http://www.owsiak.org/wp-content/uploads/2016/05/zadanie_006_klocki.png)
Przykładowy projekt z zadaniem można pobrać tutaj – Zadanie 006.